...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Thursday, June 22, 2006

huahuahuahuahua.. (rasa cam nak nangis bila type nih tau)

Fiuhhh...lama sungguh aku bercuti. Selama aku melangkah ke alam pekerjaan nih, tak pernah aku terpikir dpt cuti sepanjang nih. Akhirnya MC 11 hari aku dah tamat. Esok mula bekerja. Apalah cerita anak-anak aku kat tadika tuh. Kesian diorang. Kesian lagi cekgu yg kene ganti aku tuh. Tapi aku rasa, sepanjang aku sakit nih laa saat yg paling best dalam hidup aku. Setelah sekian lama selepas habis sekolah, nih la 1st time famili aku dtg menjenguk aku kat sinih. Bukan setakat famili aku jer, makcik pakcik aku pon dtg. THAT WAS THE BEST MOMENT OF MY LIFE. Bising wad tuh bila diorang sume dtg. Makan2 sama ngan adik2 aku. Tak dpt digambarkan perasaan aku waktuh tuh. Ya Allah! aku bersyukur kerana ada mereka. Dugaanmu semua ada hikmahnya.. aku nak ucap terima kaseh kepada semua yg tolong aku masa aku sakit. Especially LAILI.. kesian dia, ulang alik hospital jenguk aku, hantar makanan, hantar aku ke hospital, amik aku masa discharge. Tak tau laa caner nak handle sume tuh kalau tade dia. I LOVE U LAILI. Kengkawan yg lain pon sama, geng kroni, you are the best freinds I ever had. Untuk sume yg dtg jenguk aku, terima kaseh banyak2, kasik aku banyak jajan yg aku tak termakan (mmg banyak, masa kua spital rasa cam baru balik shopping)

Dan untuk yg paling aku sayang, terima kaseh sbb teman saya kat hospital. Bawak kan komik untuk saya supaya tak laa boring sgt kat spital tuh. Sayang awak sangat2!!!

Dan akhir sekali aku tau Tuhan sayang aku, sbb tuh dia kasi aku dugaan nih. Supaya aku tau aku ade org yg sayang. Sbb aku selalu rasa aku nih lonely, tak de org amik berat. Aku terlalu besyukur kepadamu Ya Allah.... Berikanlah mereka semua hidup yg bahagia di dunia dan juga di akhirat. Jgn la bebankan mereka dgn beban2 yg berat Ya Allah...

Sentiasalah bersyukur dgn apa yg kita ada. Merungut tentang hidup takkan menyelesaikan apa2. Berusaha memperbaiki diri dan sentiasa berdoa kepada Allah sbb hanya dia saja laa yg tau menentukan apa yg paling baik untuk diri kita. Wallahu'alam..