...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Wednesday, September 07, 2005

Mengantuk.....

Hari-hari aku mengantuk
Tak kira tempat tak kira ceruk
Makin ku tahan makin tersengguk-sengguk
Sampai sakit batang tengkuk
Kalau bos nampak pasti dia mengamuk
Staffnya yang sorang ni tak komited

Tapi aku memang tak boleh tahan
Mata ku berat bagai ada yang menekan
Siapa lagi kalau bukan setan
Yang tak puas hati tengok manusia hidup senang
Aku insan lemah tak mampu tepis godaan
Sungguh tipis akunya iman

Ku usaha menyegang mata
Ku cubit tangan ku pukul peha
Tapi tak berkesan ku punya cara
Mata ku masih nak tertutup saja
Ku buka internet ku baca berita
Bertahan hanya seminit cuma
Lepas tu mengantuk menyerang semula

Tidur tu satu kewajipan
Sebelum pukul 10 aku dah atas tilam
Pagi-pagi ku bangun bila azan memberi salam
Lepas aje subuh aku sambung tenggelam
Mak abah atuk nenek dah banyak kali pesan
Tidur lepas subuh jangan amalkan
Nanti rezeki lari, terjejas kesihatan
aku ni bangsa degil tak makan saman
tu sebab bila pegi keja dengan penuh kemengantukan

apa nak jadi ngan aku ni
masalah kecik pun tak pandai nak hadapi
belum lagi masalah dunia masalah negeri
patutlah aku tak dicalonkan jadi perdana menteri
kalau tidak jatuh ekonomi, rakyat semua pakat cabut lari

oleh itu aku nak minta korang nya pertolongan
sesiapa yang ada petua atau pandangan
bagilah tau kat aku agar terkawal aku nya kemengantukan
aku letih dah mula rasa bengang
Mengantuk memang buat aku hilang pertimbangan
Aaaarrggggghhhhh aku tertekan……….