...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Thursday, October 27, 2005

Selamat Hari Raya Aidilfitri!

Sahabat-Sahabat yang saya kasihi,
Sekejap je sebulan dah nak habis. Kadang-kadang tu rasa macam baru nk start Ramadhan. Tetiba jek, dah nak balik raya dah. :D .
Untuk tu, saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri semua. Selamat raya sakan lepas jenuh kerja. selamat bercuti.
Maafkan saya atas segala salah dan silap. Yang mana saya sengaja atau tidak disengajakan. Tapi, banyak sangat, saya tahu tak terkira rasanya. Maafkan saya ye.
Pada yang balik kg naik kereta tu, berhati-hati di jalan raya, samalah yang naik bas ke, naik plane ke or apa-apa ke ok. Selamat Hari Raya semua. Kirim salam semua kat kg halaman tercinta sana. Sampai jumpa lagi lepas raya nanti.
so, ada lagu this time. pastinya daripada kakak saya, cik siti. lagu asal p-ramlee nyanyi rasanya.

-farahsu-
--------------------------------------------
Suara Takbir
Dengar beduk berbunyi
Sayup bergema di subuh sunyi
Memanggil kepada muslimin
Segera berbakti kepada Illahi
Suara azan menyahut
Terdengar sayup memecah sunyi
Memohon restu dengan bakti
Kepada Illahi Tuhan Maha Suci
( korus )
Terdengar suara takbir
Memuji nama Illahi
Rasa dalam kalbu
Tenteram dan aman selalu
Kini tiba masanya
Hati gembira di Hari Raya
Bertemu sanak dan saudara
Bermaaf-maafan dengan keikhlasan