...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Thursday, August 16, 2007

Rimas???

Hari ini sekali lagi aku di sini.. saja nak melepaskan rindu pada semua... di sini ibarat dapat bercerita kepada semua meskipun tak bersua...

Semua orang mempunyai cara mereka yang tersendiri... kadang2 kita memang tidak memahami mereka... tapi kadang2 mereka juga tidak memahami diri mereka sendiri... dan kadang2 mungkin kita lebih memahami mereka lebih dari diri mereka sendiri sebenarnya... tapi segalanya adalah bergantung kepada masa dan keadaan semasa... sesuatu yg sukar ditafsirkan...

Semakin kita mengenali seseorang itu, semakin kita terasa banyak yg kita tidak tahu mengenainya... setiap insan itu punya keistimewaannya yang tersendiri... begitu juga kelemahan.. bukanlah hak kita utk menghakimi mereka.. cukup sekadar memberikan pendapat, mungkin... namun sesuatu yg teramat sukar utk dimengerti dan difahami - hati - sampai bila pun kita takkan tahu apa yg terkandung di dalamnya...


---------------------------------------
Rimas - Fabulous Cats -

Lari, lari, lari... Aku lari tingallkan semua ini...
Untuk mencari, cari, cari... Ketenangan diri……… hi……

Pergi,pergi,pergi... Engkau pergi dari hidupku ini...
Ku tak mahu, mahu... Engkau hadir dalam diri ini… hi…
Keluhan hatiku tak siapa yang tahu...
Ku simpan semua sebak di dada... Biar ku yang terluka...
Pernahkah kau mengerti caraku memujukmu...
Pernahkah kau hargai caraku mencintaimu...

Lafaskan kata dari bibir... Adakahnya dari hati...
Mungkin kau tak fahami maksudnya... yang tersembunyi...
Titisan air mata dari pipi ke bumi...
Pernahkah kau peduli betapa sedih diriku ini...

Mengapa… Aku yang terluka…
Aku yang merana… Aku yang menahan sisa baki cinta ini...
Engkau yang meminta… Aku yang sengsara…
Rimas, rimas.. aku rimas...

Tidak pesona kecundang... Istana jiwa ku goyang...
Roboh dan tumbang... Sawan ku lantang...
Tidak berpantang... Letupnya siang-siang...
Bukannya alang-kepalang datangnya perang...
Dan bawa ku ke jurang... Pulanglah sayang janji ku tatang...
Ku hapuskan dalang... Dalangnya sayang...
Sayangnya hilang... Hilanglah garang...
Garang ku Terbang melayang...
Terbongkang ku terbangkau terhoyong-hayang...
Tak pandang belakang... terkangkang kira ku tak diundang kurapuh...
semua tak bertiang janji ku kini kan berulang...