...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Tuesday, June 24, 2008

tulis ape yg tgh dlm kepala...

ah!kesibukan benar lepas balik dpd study leave for 2 weeks.balik timing tk btol.hehehe.in the middle of reporting period.sape suruh kan.

#1
aku tak bape cukup tido last week. stay up tgk bola kunun.hehehe.tapi berbaloila. sebab dedua team yg aku sokong masuk semi final i.e. Germany & Spain. hopefully they'll get through final. stay up lagi kamis ni.arghhh... :D .ngantuk wooo..nih baru demam bolass..abah aku bising2 ape org pompuan tgk bola.tapi tahla.tak dosa rasenye so takpela kan. kuikuikui.

#2
ok macam yg dh janji, selepas kenaikan harga minyak aku telah membuat perkara2 berikut:

1. balik kg skrg naik bas, pertama sebab tambang murah, kedua sebab kalau naik kereta pun bleh koma sebab buhsan bawak bawah 100km/j KL-Melaka tanpa air-cond kunun nak jimat minyak (tah camnela org yg nak balik lg jauh kan)
2. naik kereta bukak tingkap i.e. tak bukak air cond. jimat minyak, kat highway 90-100km/j
3. kalau jalan kg bawak 50-60km/j. takyah brek2 selalu supaya takyah pakai banyak minyak.
4. kereta untuk gi keje n balik keje je. skrg nih pun jarang bawak balik keta sebab aku balik lambat so takde parking kat umah aku tu. Aku balik naik train. takut nanti kena langgar lagi cam hari tu walaupun sebenarnya aku takdela block keta die.kalau nak bawak gak alamatnye esok tuh aku kena bangun n alih kereta b4 org yg aku park keta dekat2 keta die bangun gi keje.dan itu mmg satu penyiksaan. Mane sejuk sgt nak mandi lagi, ngantuk lagi.
5. mengurangkan makan makanan yg org lain kena masak untuk kita i.e. beli kat kedai sbb deorg mmg dh naikkan harga tk hingat punye. (cth: Mee rebus pak Ayub dah naik RM3.50 from RM3.00 sepinggan, nih pun Pak Ayub jenis tk berkirenye peniaga). so, weekdays makan biskut tiger & jagung + air vico untuk 3 hari, makan roti potato + jagung + air vico untuk 2 hari. weekend baru makan bes sket sbb mak masak pun. esp. mee kungfu, ladna, nasi goreng ikan, bubur lambuk, ayam+ikan kukus, dan bermacam lagi yg bes sbb mak masak.hehehe.
6. kalau dh kesesakan gle, mari makan mee 2 mins udah! Bape sen je. Tapi in the cost of my health la kan. (nih sume ko nye pasal Pak Lah!)
7. masuk i-trade wlupun b4 this tk bape hingat kan. Why? Sbb tgh kumpul duit sbb nak pasang NGV. Aku dah survey yang blh cukup 250km nye dalam RM7000. hadusss, bile saham telekom nak naik ni.huhuhu. kat bawah ni ade comparison cost full tank minyak b4 n after price naik. aku tgk kat keta proton n perodua. nk beli lain mane la mampu. pak lah n najib lainla.die jet pejuang, kapal selam bleh beli.thanks Alam Kekal



#3
kepulangan - yes, nape aku tulis ttg ni.tiada siapa yg pulang kepada aku pun.hehehe. :D .kebelakangan ni aku realise of something yang berkaitan ini. maybe utk pendekkan cerita, kirakan macm ni. saya punya seseorang. 5 tahun sy sudh mengenalinya dan menemaninya. begitu juga dia. mcm2 yang dah kami tempuh sama (sweet & sour). kini saya dapat rasakan saya mmg masih meng nalinya tetapi tidak akan terus menemaninya. Kenapa? Hmm..selepas 5 tahun ini, kepulangan demi kepulangan untuk die telah tiba. Kepulangan org2 yang dia nantikan. Yess, mmg aku a bit emotional. Bape punye tk rational. tapi aku blh sense nye. sama ada dpd perbuatan atau apa yg dia cakap.sedikit demi sedikit dan aku perlu lekas menyedari ini.kelak aku tknak apa yg jadi dulu berulang balik.nih baru seorang. next would be more hurt. So just be strong, darling! ;) .hmm..nanti klu mode2 jiwang2 tuh aku tulis lg.. :D

#4
ramai tanye bile aku nak kawin.yang aku blh jawab takde calon la.bukan takmo, takde calonla.kalau ada saya mesti dah kawen dah.hehehe.nih bukan tipu pun.tak kesahla ape interpretation lepas ni.let it be..alerrrrsss sudah jam 10 lbh aku nak balik nk tgk desp. hsewive.
nnt aku tulis lagi ye. sampai jumpa lagi.

#5
sedikit gambar...

"wayar selirat komp aku cam hotak aku gak, tgh cari masa nk kemas2kan sket"



gelang 'frenship' yang leli bagi. dpd jauh ni. Sabah bah.. tqvm leli. kita kawan dunia dan akhirat insya Allah tak kira dlm apa jua keadaan sekalipun.