...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Saturday, January 03, 2009

HappY New Year 1430H & 2009

Salam semua. Selamat Tahun Baru 1430h. Welcome 2009. Ada apa dengan 2008? hehehe.yang sudah tu dahla kan.ape nak dikenang2 lagi. ngehngeh (ckp diri sendiri tuh).

okeh, 1st, yeaaa, Yan telah mengpost entry pertamanya di blog ni.walaupun ringkas tapi telah die mirrorkan ke blognye.so aku dh letak link ke blog kau ye yan kat links.boleh kan? ;) .jengah2 pi blog yan.baca blog yan sungguh sweet, direct dan mudah dipaham. & also link ke blog sok skali.aduss, kawan kami ni nak pegi jauh dah.sandakan bah.update blog slalu ye sok.tapi kalau kau tulis d blog kau d frenster blog tu tu, kau copy skali ke blog ni.kau tahu2 jekla company kitaorg skrg ni tah amende policy takleh bukak frenster.nak kawan2 pun susah.tah mende2la buat restriction camni.aku tgk buat peraturan pada staff byk, revenue naik pun cam segan2, cost takyah cakap.profitabilty lagikla sedih nk citer.tataule rationale ke mende ape tah.huhuhuuhu.emosi tetibe dah ni. :D

so, ape cerita aku? hehehe, aku tak masuk opis agak lama. dpd 20/11/08 smpi 05/01/09 akan dtg ni, aku masuk opis 5 hari je. kenapa aku gune 'tak masuk opis' instead of cuti. sbb walaupun aku tk masuk opis, aku still kene wat keje gak. me & my working holiday. 'home office, sweet ofis'.hehehe.takpela, yang penting takyah masuk opis.pun pasal aku baru pindah opis.so cam tak biase lagikla kan tempat baru. opis aku itu pun sejuk. toilet agak jauh. & kalau keje, kene iron baju, mandi pagi2 sejuk gak.kt umah ok.bgn sedikit lambat ok. buat keje tak mandi pun takde org tahu.takyahla nak comel sgt2 pun. buat keje sambil tgk muvie pun ok.just yang penting keje aku wajib siap.bos aku heppi.partner aku heppi sbb bos aku tak paksa die. buat keje aku & paling penting aku lagi heppi sbb bos aku or partner aku tak call bile time aku tgh beli belah ngan mak aku kat idaman suri & haji mail., time aku tgh naik feri sambil mabuk2 laut sket :D .& time aku mandi manda kat air terjun.or masa aku kat wedding sedara mara aku & notebook tdk berada di sisi aku. :D

tapi Isnin depan (05/01) aku amat perlu pulang semula ke KL. kenapa?
pertama cam aku ckp aku dah lama sgt tk masuk opis. bos akupun sudah sms.5/01/09 closing 2008 acct.please start preparing all necessaries for FY2008 reporting. ;) don't you worry my boss, i stil love u, bebeh.hahaha.boss saiko anak buah terus jadi double sikotik.

kedua, kerana aku rasa aku sudah rindu pada sahabat2 ku di rumah itu. waduhh.lama kita tak jumpa ye.i miss u all! aku tahu tk byk sket mesti korang rindu kat aku gak kan.kuikuikui.

& ketiga, masih rindu, aku rindu pda dia.tataula mane pegi azam tahun baru nak let go semuanya.takmo jumpa dah.tahla..benda 'let go' ni akan happen gak, aku percaya.tak lama masa yg aku ada pun. aku ada dalam 3bln lbh utk setel sume ni.mampu ke ni? almost 6yrs punye cerita, dalam masa 3 bln kene bagi clear.hehehe. :D .tahlaa.apepun,aku nak kena jumpa dia dulu.aku rasa lama dah tak jumpa. aku bebetul sudah agak rindula. huhuhu. aku jumpa dia 3 kali je between 20/11/08-05/01/09.tuhpun kejap2. aku pk balik sbb2nya, yes aku studi leave, then, dia pegi training,aku abeskan annual leave lama2 (konon platform nak lupakan dia), dia pun cuti (dia kata sbb aku cuti, :D ) tapi laa adonye huhuhu.nih rindua2an jadi kenangan ni. tapi tak penah jadi macam ni pun.slalunya paling lama tk jumpa 4 hari.huhuhu. kalau lbh tuh pun, mmg dah tahu awal2. tapi kali nih tahla.tapi aku rasa aku yg lebih2 ni.hahaha.jiwang2.susah org jiwa2 cam gue ni.cerita aku ni dah jadi cerita 'kasih kasihan' kot. lebih kesian pada org hopeless & helpless cam aku. mmg kesian la..abesla aku.aku finished camni.Ya Allah, tolongla aku, guidela aku.aku dalam sukar, aku dalam keliru.tolongla aku ya Allah.

okeh..rasa cam lambat plak nak Isnin.tapi cam sedih plak nk tinggalkan umah aku yg amat bes di dunia kat Jasin,Melaka tercinta ni.aku sure homesick punyela next week.isk isk serba salah.cam, bebudak pun ade.padehal dah tua dah pun.ngehngeh.

okehla.aku kene tidur.maklumle umo dh meningkat.tido kene cukup 8 jam. :D .sampai jumpa lagi darling2 semua.