...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Wednesday, January 12, 2005

Jiwa yg kusut................

Assalamua'laikum...
ermm....sudah lama rasanya tidak kucoretkan kata² di dlm blog terchenta ni....
arini terdetik di hatiku untuk mengukir beberapa bait nukilan hati yg lahir dr jiwa yg kusut.....

ntahlah tatau mengapa sejak kebelakangan ni hatiku tidak keruan....tiada ketenteraman.....
rasa gelisah menghantui diri....sehinggalah ditegur seorg teman......

Teman : Napa ko cam muram je...
Aku : Ye ke?
Teman : Suka dok sorang² je skang...mengasingkan diri....
Aku : erm...betoi ka camtuh, tak perasan pun(dlm hati)
tade lah...aku ni nak lipat kain..tu yg dok dlm bilik.. ..

tu sedikit sbyk butir bicara yg dibualkan smlm, seblm menyambung menonton movie veer-zarra....kisah cincan cintun yg terhalang....biasalah industan..strereotype...at the end...hero heroin pastikan bersama......dan seperti selalu Hero ialah SRK...n heroin dia Preity Zinta.....

ermss...perbualan semlm masih terngiang² di bibir telingaku sehingga kini...mmg diakui diri ni berada dlm keadaan keliru....tp yg mengelirukan, tidak kutahu apa yg aku kelirukan....cuma hati ini gelisah sejak 2 3 ari lepas....ermm...akibatnya...sesuatu yg tidak dijangka berlaku.... dgn tidak semena-mena aku dah wat silap besor....dah terdrop satu table kt production... astaghfirullah... apa lah kena ngan aku ari ni....bekerja dipengaruhi emosi...sambil dlm hati berkata...(mungkin ini ujian Allah...tabahkan hatimu)......

sedang dlm keadaan tertekan..teringat lah pulak yg arini terlupa nak bawa telekung ke opis... astaghfirullah... apa dah jd ni...... wahai hati...wahai diri...wahai jiwa yg kusut...tenanglah....la takhaf wala tahzan, InnAllah hamaa'na(jgn takut & jgn sedih sesungguhnya Allah sentiasa bersama kita)....pesanan ibu terpahat disanubariku...ada hikmah di sebalik kejadian..

akhirnya baru aku sedari...yg sebenornya diri ini amat merindui ayah ibu & adik² di kmpg.... sudah 3 mggu lamanya tidak bersua muka...jiwa ku semakin parah...hanya Allah yg lebih tahu...

" Ya Allah, janganlah Kau lekakan & lemahkan aku dgn nikmat duniaMu...
berilah aku kekuatan iman & kesabaran bg menempuh segala dugaan....
sesungguhnya rindu yang hakiki, rindu yang sejati, adalah rindu kepadaMu, Ilahi "

Allahua'lam
---dlm pencarian cinta sejati---