...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Tuesday, July 12, 2005

...ketika dan jika

Jika kau berasa lelah dan tidak berdaya dari usaha yang seperti sia-sia,
Allah tahu betapa kuat engkau sudah berusaha...

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih,
Allah sudah menghitung airmatamu...

Jika kau fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu berlalu begitu sahaja,
Allah tahu berapa banyak kau telah bersabar...

Ketika engkau bersendirian dan teman-teman terlalu sibuk untuk menelefonmu,
Allah sentiasa berada disampingmu...

Ketika kau fikir bahawa kau sudah berusaha sesungguhnya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi,
Allah mempunyai jawapannya...

Ketika segalanya menjadi sesuatu yang tidak masuk akal dan kau berasa tertekan,
Allah sentiasa bersamamu untuk menenangkanmu...

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan,
Sebenarnya Allah sedang berbisik kepadamu...

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau berasa ingin mengucap syukur,
Allah telahpun memberkatimu...

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban,
Allah akan tersenyum kepadamu...

Ketika kau miliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi,
Allah sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu…

Ingatlah, bahawa di manapun kau berada…
Allah akan mengetahui dan sentiasa di sampingmu…

terima kasih pada yang memberikan ini kepada saya. suka saya nak sharekan. macam 'chicken soup for the soul' la kirenye..
------------------------------------------------------
lagu untuk semua sahabat-sahabat...

Mirwana ft. Jay Jay - Aku Tanpa Cinta-Mu
Izzat:
Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMu
Yang kabur kerna jahilnya aku

Faizal:
Mengapa cintaMu tak pernah hadir
Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah
Kau di sana
Aku tanpa cintaMu
Bagai layang-layang terputus talinya

JayJay:
Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kaliKu ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMuYang kabur kerna jahilnya aku

Masihkah ada sekelumit belas
Mengemis kasihMu Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku di sini kan tetap terus mencuba
Untuk beroleh cintaMu
Walau ranjaunya menusuk pedih