...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Thursday, January 13, 2005

Hati dan Perasaan

Hati..
masih lukakah dikau?
berdarah, bernanah atau merebak seperti barah...
maafkan aku kerana melukaimu...
maafkan aku kerana menggurismu...
maafkan aku kerana meminggirkanmu...
aku tidak bermaksud sebegitu...
aku alpa...
aku leka...
aku buta...
pastinya kau terseksa bukan...
maafkan aku...

Hati...
sudah sembuhkah dikau?
bilakah lagi aku akan merasa ketenanganmu...
bilakah lagi aku bisa menyentuh kelembutanmu...
bilakah lagi aku mampu dibelai olehmu...
dan aku sering tertanya...
adakah kau dan aku akan mengecapi kembali detik-detik indah itu...
ahh.. aku rindu padamu...

Hati...
kembalilah dikau...
kerna aku memerlukanmu...
aku sering menantimu di tirai itu...
tirai yang menyaksikan segala kisah manis kita...
aku sering bersiul di anjung itu...
anjung yang mendengarkan tutur janji kita...
aku sering menitip rindu di batas itu...
batas yang mencatitkan setiap langkah kita...
dan sesungguhnya Hati...
aku pincang tanpa kehadiranmu...

Hati...
andai tiada lagi kemaafan darimu...
izinkan aku terus begini...
bukan niat mahu menghukummu...
bukan juga untuk menghukumku...
cuma aku hilang tanpamu, Hati...
aku hilang...

Nukilan dariku,
- Perasaan -

---------------------------------------
Semenjak aku kehilanganmu.. sekitar maya ku berubah...
Tiada lagi halusnya kidungmu.. yang ketika dulu..
Kau lakukan untukku...

Sepi mencengkam.. resah berpanjangan...
Wajahmu bermain di ingatan...
Yang tinggal kini...
Airmata cinta telah membanjiri kolam hatiku...

Pasti.... kau di saat ini.. berselindung di balik wajahnya...
Aku.... tak lagi kau kisahkan... terlontar jauh dari hatimu...
Bagaikan mawar terkulai sepi... tak lagi bererti...
Merenung kenangan di masa silam...
Aku terkenangkan janjimu...
Tiada lagi kesempatan untukku..
Memilikimu seperti dulu...

Title: Pasti (Mega)
Source: http://www.liriklagu.com