...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Thursday, May 05, 2005

Mencari Sinar...

Assalamu'alaikum semua....

sungguh lama tidak ber karya di sini.. pasti nya ramai yg merindukan nukilan aku di ruangan ini.. (heheh.. ayat perasan sekali sekala takpe la kan...) namun begitu, aku sebenarnya yang rindu nak menaip di sini... rindu juga nak membaca coretan kroni-kroni yang lain di sini.. bagaikan ada musim pulak ahli-ahli kroni ni meletakkan posting masing2 kat sini... tak mengapa lah.. bukan perkara wajib pon kan.... ada byk lagi tugasan/tanggungjawab penting yg lebih penting menanti kita semua di sana....


ok.. berbalik kepada diri aku sendiri.. minggu ni seperti biasa sibuk la dgn kerja2 dan tugasan2 yang menuntut aku memerah fikiran, tenaga dan masa... di akhir waktu kerja sebegini aku mula memperlahankan rentak tugasan aku kerna aku yakin jika aku tidak melakukan demikian.. berlanjutlah waktu kerja aku di luar batasan masa yang ditetapkan walaupun aku tidak layak untuk meminta bayaran untuk bekerja lebih masa.. hehehe... dan di sini lah aku meninjaukan diri....

sebentar tadi aku membuka buku (planner) oren aku.. melihat kepada tarikh di dalam nya terlintas aku untuk menulis kembali aktiviti aku kebelakangan ini, yang telah lepas, semasa dan akan datang... bermula seawal minggu ke-8 bagi tahun 2005 ini (25 Feb) aku memulakan rutin pulang ke kg hampir setiap hujung minggu. Izinkan aku senaraikan aktiviti di luar jangkaan aku ini.. hehe... :

- Minggu ke-8 (25 Feb) itu menyaksikan pulangnya kerahmatullah adik sedara aku yg baru berusia 17 thn kerana penyakit lelah... aku pulang ke kampung di Parit Buntar, Perak.

- Minggu ke-9 (5-6 Mac) pulang ke Ipoh, kakak sepupuku sebelah mak bernikah.

- Minggu ke-10 (12-13 Mac) pulang lagi ke Ipoh, majlis kenduri kawen kakak sepupuku yg nikah minggu sebelum tu.. huhuh.. time nih pancit abih aa aku..

- Minggu ke-11 (20-21 Mac) tidak ke mana2 tapi adik sepupuku sebelah abah (lelaki & muda aku setahun) nikah ngan org kat2 sana (Kuala Kurau)

- Minggu ke-12 (26-27 Mac) pulang ke Ipoh, perpindahan rasmi mak dan adik2 dari 'umah sementara' kami di Ipoh ke umah tetap yg telah siap untuk diduduki, sempat la buat makan2 sket utk jiran2 sekeliling...

- Minggu ke-13 (2-3 Apr) ke rumah makcik di Jln Ampang, ahli keluarga sebelah abah semua dah kumpul kat sana, abg sepupuku (tua setahun aku) nikah dgn org gombak, dan kenduri sebelah pomwan tu skali... aku jadi drebar sepenuh masa la...

- Minggu ke-14 (9-10 Apr) pulang ke Ipoh, perpindahan rasmi barang2 di Taiping (2 x lori besar, 1 x lori kecil, 1 x van, 2 x kereta).. abah aku still keje di Taiping.. berulang la dier mana2 yg dia larat... kg parit buntar ke, ipoh ke, stay hostel ttc tepeng ke..

- Minggu ke-15 (16-17 Apr) pulang ke kg Parit Buntar, 2 org sepupu aku yg nikah ari tu nyer kenduri (derang ni adik-beradik).. huhuh.. yg ni pon penat ooo yg...

- Minggu ke-16 (18-24 Apr) berada kat Ipoh sepanjang minggu nih.. direct cuti dr kenduri weekend sebelum tuh.. cuti berehat kat umah sambil amik kesempatan ngemas2 dr yg pindah2 ari tu...

- Minggu ke-17 (30 Apr - 1Mei) pulang ke Ipoh.. saja2 balik sebab rasa cam seronok lak balik tiap2 minggu.. tambahan isnin tu cuti hari pekerja kan.. huhuhu...

ok.. tu minggu2 yg telah dilepasi.. non-stop!!!~ minggu ni, minggu ke-18.. kalu bley nk berehat2 di sekitar kl... gi servis kete, gi gathering dak2 skulah lama dulu (maybe) dan bersantai bersama2 osmet ter chenta (kalu derang sudi ler...), usrah dsb...

then.. bila check e-mail dsbnya plak.. aku letak la plak apa akan berlaku pada minggu2 akan datang... tgk sini keyh...

- Minggu ke-19 (14 May) - register utk kursus kat menara ngan yan sabtu tuh....

- Minggu ke-20 (21 May) - ada perjumpaan kat luar..

- Minggu ke-21 (29 May) - walimah dari beberapa sahabat.. yg ingat dan ditulis dlm buku nih Abg Aza & K Amir.. eh! silap.. Abg Amir & K Aza.. huhuhuhuuh... yg nih insya Allah mmg nak gih nih.. tak leh terlepas...

- Minggu 22 (4-5 Jun) - looonngggg travel ever in my life.. heheh... on 4th salah sorang ahli kroni kiter, Cik Norli Dollah kite nak kawen!!!!!!!!! so kronikiter akan buat konvoi ramai2 ke Kuantan, Pahang.. tapi ada yg akan gi jumaat tu, ada yg gi sabtu.. buat masa ni aku gi ari jumaat tu ngan deqno & shadow nyehhhh... hhuhuuh then ptg tu kitorang terus gerak ke Perak sbb on 5th nyeh our fren skeimc aka firdaus fadzil plak kawen kat tepeng... mmg jauh la nak jalan nanti... KL-Kuantan-KL-Perak (Ipoh, Kuala Kangsar, Taiping)-KL... huhuuhuh

-Minggu 23 (11 - 12 Jun) - ke Melaka plak.. abang Farahsu kawen.. kitorang sumer dah dijemput ke sana... so kena pegi la.. lagipun dah lama tak gi umah dier.. huhuhuh...

- Minggu 24 (18-19 Jun) - kursus di Cameron Highlands!!!! aiyarks.. jauh gak tuh..

- Minggu 25 (25-26 Jun) - hheheheh.. takde ape lagi!!!! kalu bley nak berehat2 la...

WOW!!!!

tu je yg mampu aku katakan... packed nyeh jadual aku!!! boleh la nak kata ni lah aktiviti aku untuk separuh tahun 2005 yang pertama.. muahahahahha... tak tahu la plak macam mana ngan separuh tahun ni yang kedua... harap2 tak packed sgt la... huhuh...

ok la... nak pulang dah ni.. esok aku sambung lagi keyh.. ada org gi ajak minum laks.. ;) huhuhu..
jumpa lagi sumer... bubyes.. wassalam.....