...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Friday, March 25, 2005

Cebisan Catatan...

Setelah hampir 10 hari membaca posting "kunci rumahku patah lagi..." aku rasa agak terpanggil la untuk memulakan kembali bicara di sini...

My previous posting is about 'balik kampung" and today I want to story2 about balik kampung also.. hehehe.. mlm ni balik ipoh ngan yan naik bas trans... balik lagi!! hehe... ramai la kot tak pueh ati aku asik balik jek.. tapi 2 bulan nih (March & April) aku agak hectic sket la.. urusan keluarga... hari tu akak sedara aku nikah on 5th March & kenduri kawen on 12th March - 2 kenduri.. kali ni abg sedara & adik lelakinya plak - 2 org nikah & 1 kenduri kawin = 3 kenduri.. yg sorang tu dah nikah last week on 19th March kat kg, aku tak dpt balik la.. the next one minggu depan on 2nd April.. tapi nikah nye ngan orang kat kl, but still aku busy la... probably aku akan jadi salah sorang drebar utk rombongan pengantin lelaki plus mak aku nak dtg utk kenduri tuh & nak pi soping kat nilai beli langsir baru utk rumah baru kitorang.... then 2 weeks after that on 16th April baru wat kenduri sebelah lelaki utk dedua pasangan pengantin baru nih.. huhuhuh.. sepupu aku yg dua orang nih tunang last year.. this year sumer dah kawen.. sorang tua setahun aku, sorang lagi muda setahun dr aku..

This week kenapa balik? selain urusan kenduri kendara.. urusan keluarga sendiri pon kena take care la kan.. adik aku si ina tu kan baru dpt result spm.. ari tu balik tak sempat nak diskas & plan abih ngan dier pasal 'future plan' dier.. sempat sentuh pasal UPU jek.. so balik nih nak selesaikan lah apa2 yg berkenaan.. sbb nyeh tarikh tutup permohonan sumer kan dah nak tutup.. pastu on 10th April, family aku will be officially pindah dr taiping to ipoh.. rumah baru insya Allah dah siap sepenuhnya time tuh.. skang ni pon mak & adik aku dah basuh2 umah tuh.. tinggal nak pasang2 lampu ngan cat tingkap/pintu jek... siap dah bentang karpet dah.. hehehe.. tinggal tunggu furniture ngan kotak2 besar kat umah taiping tuh.. brg2 dr umah sementara tu dah bley angkut la kot.. utk yg tak tahu.. mak ngan adik2 aku skang dah dok kat ipoh sbb adik aku yg kecik tu skolah kat ipoh.. target ari tu pindah sebelum skolah bukak.. sekali umah tak siap.. tu yg dok umah 'sementara' tu.. umah sementara ni actually utk disewa.. so sesape nak cari umah sewa kat ipoh leh la kontek aku.. umah tu agak ok la.. umah kampung, separuh baru, separuh papan.. environment sumer melayu.. kampung di tengah bandaraya ipoh ;)

So, minggu ni aku balik, next week gi umah makcik aku, 2nd week of april balik nak pindah, 3rd week of april balik kg ader kenduri - and I'm fully book for the whole month except the final week.. which i really really really hope i can rest on that week.. otherwise aku akan jatuh sakit ka, demam ka, migraine ka sbb no rest at all for the whole month... aku ni kan kurang daya tahan diri sket.. huhuhuhuh... lepas nih ina tak balik kg 6 bln.. aku akan ganti dier la plak balik tiap2 minggu... hehehe.. jgn sedey ek ina tak dpt balik.. berjuang utk ilmu!!! yeah yeah yeah!!!

hurm.. nak citer aper lagi.. terasa cam nak ler gak tahu perkembangan kroni yang lain2.. tapi nampak gayanye sumer kroni2 aku nih busy tahap gaban meraban jek rupanyeh.. so tak kesampaian la aku.. ader plak tu org tu kata dier tak bley nak wat posting kat sini.. bila nak menulih jek dier rasa sedey jek.. so aku rasa kena tuka la kot interface design for this blog.. tunggu lah ek bebila aku ebelebel nanti aku tukar2 la sket design sumer...

oraits.. aku soda mau pulang.. jumpa lagi nanti... bubyesss... wassalam.....

-------------------------------------

Suatu pencarian sinar bersulam harapan...
mungkinkah ketemu di penghujung jalan...
moga penemuan memenuhi keperluan...
menjalani hidup di sana sbg bekalan...