...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Sunday, February 27, 2005

..Maha Suci Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

pagi Ahad..sejuk sgt..bangun2 tido je..laa, hujan lebat rupenye..

hmmm..tahla..tiba-tiba je hati aku jadi sayu + terharu. baru semalam sblom tido aku borak2 ngan momay pasal jerebu ni..pasal Air Pollution Index (API ) yang semalam reported teruk kt 8 kawasan in Malaysia which two of them were KL & PJ..tuh masuk kawasan kita la kan..

Maha Suci Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang, hujan lebat pagi ni..tah dah berapa jam agaknya hujan..hilang jerebu semalam..dari nampak blok sebelah samar2 dah nampak jelas sekarang..alhamdulillah..sesungguhnya Allah masih sygkan + kasihkan kita ini manusia walaupun kita selalu lalai dan leka...

teringat pd kata-kata salah seorang sahabat juga waktu saya minta pendapat die pasal camne nak lupakan seseorang yang kita amat kasih, amat sayang, & camne nak hilangkan perasaan kasih + sayang pd seseorang tuh. dia hanya kata pd saya "apalah sgt ingatan manusia kepada manusia berbanding ingatan yang sepatutnya kita ada pada Allah dan RasulNya. Apalah jua kasih dan syg sesama manusia berbanding kasih & sayang kepada Allah dan RasulNya..dan begitulah sebaliknya...fikirkanlah sendiri, Farah..kau pun dah besar"..hmm..jawapan yg saya rasa ringkas tapi cukup buat saya faham dan insaf bahawa saya dah banyak leka & lalai dgn duniawi yg sekejap ni..terima kasih sahabat..

so kawan-kawan, kekalkanlah syukur dengan apa yang kita ada..Moga Kasih Sayang NYA sentiasa ada utk kita..
maaf juga kalau saya tak pandai tulis nak tulis perkara2 mcm ni..please correct me if i'm wrong yek..saya nih pun banyak kena blaja lagi..huhuhu..pantun sket la..

"buah cempedak diluar pagar, amik galah tolong amikkan buah tu, saya budak blom pandai blaja, kalau salah tolong tunjukkan"


---------------------------------------------------
Dalam sukar... hitunglah kesyukuranmu
Dalam senang... awasi kealpaanmu

Ya, Allah, kepadaMu kami berserah, kepadaMu sahajalah kami memohon dan meminta..
Sesungguhnya KAUlah Yang Maha Mengetahui, Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..