...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Friday, February 18, 2005

Kehidupan......

hurm... smalam pulang keje agak lewat.. selepas maghrib... tu pon sbb aku nak kejar tgk changjin.. kalu tak mmg aku stay lagi kat opis.. keje nimbun.. ari ni kena anta report tp aku leh buat rilek lagi... takpe.. pepagi gini kena cool down dulu.. warm up sesikit.. huhuhu... bess nyeh... bos aku baru jek lalu gi meeting... pagi nih konpem aku dpt rilek sket.. aku kan tak leh tertekan.. kang kalu kena tekan aku langsung tak mo buat dah sbb nanti jadi tak kena sumer benda.. kalu tertekan aku tak suka buat aper2 keje yg menjadikan aku tertekan sbb nanti buat keje tu sure dlm keadaan kelam kabut, tade konsentrasi, come out nyeh sure aku tak puas hati dan hati pon tak ikhlas kan... buat keje ape pon kena lah dgn rela hati.. jgn sbb kena paksa sumer kan....

hurm... weekend minggu pertama bulan march aku kena balik ke ipoh, akak sedara aku yg last sekali (sebelah mak aku) nak nikah.. sbb aku pon rapat ngan dia... aku nak balik gak aa kasi support.. lagipun aku rasa cam tak sedap ati sgt pasal perkahwinan dier nih.. tp takpe... hanya Dia shj yg tahu segala rahsia di hati.. kan kan....

then.. weekend minggu kedua bulan march pulak aku kena balik ipoh lagi sbb nak wat kenduri pulak.. maybe aku amik cuti la, ari jumaat ngan isnin tuh... yg nih sure penat nyeh la.. alamak.. nanti kenduri sumer org pakai baju biru muda.. adei.. aku tadok baju lagi nih.. mano den nak carikk nih.... huhuuh...

selepas akak sedara aku... the next cucu pomwan yg dah 'baligh' nyeh aku la kan.. hahahhaah..... tgk la nanti aku dulu ke.. abg aku dulu ke (baca:ina ker), adik aku si syahir dulu ke (baca:momay ker) , adik aku si ina ker (boypren dia nak pi sbg belajaq) atau adik aku si wajiha tuh (form 1 dah ader boypren baya kakak dier)

sebelah abah aku plak.. yg pomwan2 ni tak kawen2.. maksu aku sorang lagi tak kawen, akak sedara ader dlm 2 org lg... huhuhuhu.... yg lelaki plak berlumba2 nak kawin... bulan april nih.. minggu kedua dan ketiga... kenduri kawen 2 org sepupu lelaki aku serentak, derang ni adik beradik.. jimat banjer.... sorang tua aku setahun, sorang muda aku setahun... hahaha... skang ni tiap kali balik kg tok musti tanya ngan aku sbb dier riso tgk cucu lelaki dier jek yg kawen.. cucu pomwan dier cam tak sedar2 diri umo dah makin meningkat semua.. hahahahhaahha....

apa2 pon.. insya Allah akan tiba juga hari tu.. tunggu je la ek....

------------------------------------------

nih aku dpt dr kawan aku, dier forward kat email...

marriage do not marry a person that you can live with, only marry someone that you cannot live without
(betul ker? abis satu hari nanti kalu org tu mati ke, terpisah ngan kita ker... kiter pon tak leh idop ler ek?? eeeee.. tak bley tak bley... )

value : what is the most valuable is, not what you have in your life but who you have in your life
(hurm... yg nih mungkin.....)

trust : it takes years to built trust, and a few seconds to destroy it
(sometimes it happens.. tapi nampak cam tak baik la la.. penat buat baik bertahun2... tiba2 hancur gitu je... apa2 pon depends kat apakah maksud dan niat disebalik pengkhianatan itu.... )

dont hurt anyone : it takes a few seconds to hurt people you love, and it can take years to heal
(hahahahahha..... part nih ada la gak pengalaman... tp org kata org pomwan lagi susah nak lupakan org yg buat dier sakit ati... "I can fogive but not forget!!" )

money : money can buy everything but not happiness....
(money is not everything but everything nowadays need money... )

live today : there are two enternities that can really break you down YESTERDAY AND TOMORROW, one is gone and the other doesn't exist, so live today!
(heheheh... yg lepas jadi tauladan dan sempanan, yg sekarang jadikan kenyataan.... yg akan datang jadikan sandaran harapan... ;) )


moral: jgn percaya bulat2 apa yg org forward... fikirkan dulu keyh!

---------------------------------------------
ku meniti awan yang kelabu... ku tempuhi lorong yang berliku...
mencari sinaran menerangi kegelapanku....
ku percaya nanti suatu masa.. sang suria kan menyinar jua...
membawa harapan yang menggunung bersamanya....
kau tiba bagaikan pelangi.... tak bercahaya namun kau berseri....
tapi cukup menghiburkan hati ini.....
seharian waktu bersamamu... tak terasa saat yang berlalu...
bagai pelangi petang kau kan pasti pergi jua...............