...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Sunday, February 13, 2005

....aku yang kalah

aku yg kalah,
yg akan sentiasa kalah..

aku yang kalah,
banyak & suka bermain,
tapi tiada satu pun yg menang..

aku yang kalah,
mengapa nak teruskan,
kerana keputusannya telah sedia ada..

aku yang kalah,
kerana tiada apa utk menang,
yang ada hanyalah kekalahan..

aku yang kalah,
dunia yang banyak warnanya,
mengapa aku nampak satu warna sahaja?

aku yang kalah,
terang yg banyak,
mengapa yg gelap itu juga aku mahukan..

aku yang kalah,
kawan-kawan sumer,
lihatlah pada kawan ini,
hopeless & helpless..

aku yang kalah,
ya..benar kata ina..
ya atau tidak je pilihan yg ada...
tapi tahuke aku yg mana ya yg mana tidak..

aku yang kalah,
hahaha, aku yang kalah ini...

--------------------------------------------------------

SHEILA ON 7 - BERHENTI BERHARAP

aku tak percaya lagi akan apa yg kau beri
aku terdampar disini tersudut menunggu mati

aku tak percaya lagi akan guna matahari
yg dulu mampu terangi sudut gelap hati ini

aku berhenti berharap dan menunggu datang gelap
sampai nanti suatu saat tak ada cinta kudapat

mengapa ada derita bila bahagia tercipta
mengapa ada sang hitam bila putihmenyenangkan...
*
aku pulang tanpa dendam kuterima kekalahanku
aku pulang tanpa dendam kusalutkan kemenanganmu


kau ajarkan aku bahagia kau ajarkan aku derita
kau tunjukan aku bahagia kau tunjukkan aku derita
kau berikan aku bahagia kau berikan aku derita....



--------------------------------------

"Tuhanku, aku hilang bentuk kembara di negeri asing ini...."