...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Tuesday, January 25, 2005

.....itulah namanya kalau manusia, farahsu

diam btol blog 4-5 hari ni..maklumle kebanyakan ahlil2 nye balik kg beraya & tk reti2 dah nk balik sini balik..hehehe..so, aku org yg terawal balik..ahad tgh hari dah ada kat KL ni..cuti sampai senin tapi terpaksa balik gak..biasela kalau balik cepat tuh normally nye pasal keje la kan..so, malam tuh kenela aku tido sengsorang..ngeri la gak..tapi tuhla, sebab penat berkejar2 petang tuh, malam terus tido tk sedar2 sampai subuh, hehe..

pagi senin bangun tgk VCD, kemas2 umah sket, ingat nak masak air utk breakfast, tapi laaa..gas dah abes rupenye..nak tipon org gas takut plak..dahla aku sorang jek kat umah..so berlapo jekla sampai tgh hari..minum air kosong jek tuh..isk isk isk..kol 12 pi opis..siap2kan apa yg patut, then pegi bank..settlekan everything..pastuh ade plak keje sket lagi kat opis, kol 5 lebih baru balik umah..seb baik deqno dh ada, takle aku buhsan sangat.pi pasar malam ngan die, beli makanan sumer pastu balik umah..malam semalam dok sakan carik lagu..hehehehe...jumpa gak yek deqno..penat berusaha..naik pening mata ni ngadap laptop tuh...pastuh tidola...zzZZZzzz...

then, hari nih pergi keje..huhuhu...something tk bes happened..tahla..tatau nk kata camne..what else i can do kan..rilek + tunggu jekla camne seterusnya..sabar bebanyak..insya Allah, DIA akan bersama kita..biarla sesape yang berniat jahat tuh cecepat sedar..takde pekdahnya pun dok kenekan org lain..nanti kite terkena gak balik satu hari nanti..Tuhan tuh Maha Adil. Ya Allah, sesunggunya kepadaMU aku berserah, kepadaMU aku memohon..tunjukkanla kami yang lemah ini jalan yang lurus...amin.

so, laa ni banyak benda yg dah hand over..ade dua tiga yg pending.."important but not urgent"..hehehe..so tkyahla wat dulu kan.. :)) ..

ok, nk wt benda lagha lain plak...ampeh btol kan..eheh..jumpa lagi!
-------------------------------------------------------------------------------------

Di hati kulakarkan sebuah impian
Yang aku namakan harapan
Apabila kutentukan arah serta tujuan
Rela kuhadapi cabaran

Jalan ke puncak itu beronak dan berliku
Menyukarkan pendakianku
Namun tetap kugagahi hati yang rapuh ini
Demi hasrat yang suci

Aku sangkakan harapan selembut impian
Yang menguliti tidur insan
Kiranya kehidupan tidak sedemikian
Goyah hatiku oleh kenyataan

Tak harus kuturuti kelemahan diri
Tak daya bertahan diuji
Lalu aku mengumpulkan semula kekuatan
Berlandaskan keimanan...


Lagu: Hati Yang Rapuh Ini
Penyanyi: Rahimah Rahim
Thanks to http://www.liriklagu.com/