...thoughts of 'Kami'

++ The Chronicles ++

Tuesday, February 15, 2005

Cerita hari ini...

Hari yang busy... huhuhuh...

petang semalam dah tulih dah sket dlm nih tp tetiba... tupp... black out.. sumer pc dlm opis nih (maybe satu menara kot)... terdengar la jeritan2 'tensen' pekerja2 yang berdedikasi lantaran kerja2 yang sedang dibuat masih belum disimpan secara selamat (termasuk lah aku...) kol 4 lebey nak dekat kol 5 pc dah bley on.. tp mood keje dah tadek.. so buat je a keje2 lain... ader plak query data dr sambadi.. buat je la keje urgent org tuh... plus bos aku kalut nak data.. urgent gak.... so setelkan dulu mana2 panggilan urgent tuh sumer.. tup tup dah kol 6.. terus balik... malaih nak sambung keje sumer... tp pagi semalam boss aku dah kasi task besar kat aku... yg memungkinkan aku utk busy lagi sepanjang minggu nih... report utk semua main data aku by end of this week.. dan statistik daripada data2 tuh sumer... adei.. byk tuh... masalahnya data aku tu tak update... data as of oct 2004... huhuhuh.. kalu nak update kena matchkan satu-satu ngan data yang terkini.. huhuhuh... pancit aku!!! beratus data tuh.... :((

jadi pagi tadi dtg dgn keadaan 'empty' sbb sumer keje yg aku buat smalam tak menjadi... pastu aku bukak2 blog.. cari2 mood nak start keje yg 'hectic' tuh... baca2 surat khabar.. pastu tetiba ader org msg kat yahoo.. sembang2... sambil2 tu mood dah start dah... terus sambung wat keje... alhamdulillah... siap dua worksheet excel tuh ari nih... satu file tuh ader 5 worksheet.. ader lagi dlm 4-5 file... waduh waduh... byk skali kerja aku... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oppsss... saba saba... saba saba....

huhuhu... apa nak makan mlm ni? still tatau nak makan ape... nak beli makanan kat depan tu dah tadek selera dah... asik lauk & menu yg sama jek.... muak btol... nak makan kat umah tu ader sardin ngan telur jek.. pon agak muak jugak sebenarnyeh... selera pon cam tadek jek.. tgh ari tadi makan soto nasi impit... skang nih dah terasa2 lapa plak.. tp tade selera.. huhuhu...

ok la.. nak balik dulu la.. nanti la pk nak mkn aper.. nak memasak la.. masak telur masak asam.. dah lama tak makan masak asam... tadi pon rasa cam nak muntah.. agaknya sbb dah tak tahan nengok data2 tu sumer kot... kalu org operation busy nak entertain org ngan daily task... org development plak busy wat analisis itu ini ngan data2 sumer, anto2 org training... anto2 training nih penat nak deal ngan org.. wat analisis nih penat nak ngadap data.. uish.. nak muntah dah aku.... biler ler aku leh tuko kerjaya yang lebih mencabar nih....

-----------------------------------------------------

Chaha Hai Tujhko - Mann -

Chaha Hai Tujhko Chahunga Hardam...
(I loved you, I will love you with every breath)

Mar Ke Bhi Dil Se Ye Pyaar Na Hoga Kam...
(Even after death, this love won't lessen in my heart)

Teri Yaad Jo Aati Hai Mere Aansoon Behte Hain...

(When the memories of you overtake me, my tears flow)

Apna To Milan Hogaa Pal Pal Yeh Kehte Hain...
(Every moment they tell me that we shall meet)

Kya Yeh Zindgani Hai Bas Teri Kahani Hai...
(What is this life (of mine) save a story about you? )

Bas Teri Kahani Hai Ye Jo Zindgani Hai...
(It’s just your story, this life (of mine))

Teri Woh Baatein Woh Chaahat Ki Rasmein...
(Your words, those acts of desire - )

Jhoothey Teh Vaade Kya Jhoothi Thi Kasmein...
(Were they lies, those promises? Were those oaths lies?)

Jaane Tamanna Kya Ye Sach Hai Bas Itna Keh De...
(Beloved, are they real? Tell me at least that much!)

Toot Jayee Na Lamha, Aitbaar Ka...
(Don’t break this moment of trust)

De Koi Silaa, Mere Intezaar Ka...
(Give me some repayment for my wait)